Paardrijdsafari - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Paardrijdsafari - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Paardrijdsafari

Blijf op de hoogte en volg Nikki

15 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Gisteren in de ochtend 2 wandel safari's gedaan. We zijn in een observatie hut gaan zitten. Toen konden we de olifanten goed zien. Toen we de hut uit kwamen kwam een olifant heel dichtbij tot wel 10 meter. De olifant dreef ons achteruit om te laten zien dat hij de baas was. Dat was echt zo mooi om te zien een olifant zo dichtbij. Dan zijn ze nog veel groter! Na de olifanten hebbem we nog apen gezien, dezelfde als die ons kamp terroriseren. En een paar impala's die zie je echt overal. Na de eerste walk zouden we een theorie les krijgen maar een groepje had het Luipaard gespot, of we zin hadden om mee te gaan met de sporen volgen. Dat hadden we natuurlijk wel! Helaas hebben we hem niet gezien maar we hebben wel een ontzettend mooie route afgelegd (helemaal van de paden af was echt heel erg mooi) na die walk gingen we paardrijden met een groep van 4 personen. De andere 5 personen hadden in de ochtend al gereden. Toen we op weg gingen naar de paarden ging de auto kapot. We hadden zo'n safari auto en wij zaten achterin was best leuk om te doen! Na een half uur langs de weg gestaan te hebben kwam iemand van het kamp ons ophalen. Toen kwamen we eindelijk aan bij African Dream Horse zo heet de paardrij safari. Ik zat op Tau een witte schimmel. De safari was echt super leuk! We gingen alleen maar stappen omdat we geen van alle ervaring met paarden hadden. Ik heb wel een paar keer perongelijk gedraafd was wel leuk! We zijn ook door water heengegaan met de paarden. We hebben heel veel dieren gezien tijdens deze safari. Tijdens de terugreis hebben we zelfs een Jackhals gezien super mooie dieren was echt mooi om te zien! In de avond zijn we gaan stappen, kost geen drol hier. Je geeft een rondje (9 personen) en je bent 14 euro kwijt. Ook hebben ze hier best lekkere aparte drankjes die ze in Nederland niet hebben. Bij het stappem zag je wel heel duidelijk het cultuur verschil. Er waren bijna alleen maar blanke mensen met stappen. Vandaag was het trouwens super mooi weer ben alleen wel verbrand. Heb me goed ingesmeerd maar toch verbrand. Ook wordt ik hier helemaal lek gestoken zwaar vervelend stomme muggen haha. Verder is het hier nog steeds heel mooi de sterren zijn hier heel erg anders dan thuis. Je hebt geen poolster hier. Heel apart. Ik ga er weer vandoor we gaan zo door grotten heen klimmen!

• 15 Maart 2014 - 07:39

Lex:

He schat

Lijkt me mooi zo'n safari dieren wel dichtbij dan gaaf.
    Dat stappen ook wel voor paar euro rondje geven das niet verkeerd.
    Fijn dat je het goed naar de zin hebt. Wens jou heel veel plezier

Xxxx mij

• 16 Maart 2014 - 21:30

Edwin:

Hoi Nikki, op het Zuidelijk Halfrond zou je misschien het Zuiderkruis kunnen zien, in plaats van de Poolster ! Groetjes uit Zevenaar.