Scholen bezoeken - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Scholen bezoeken - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Scholen bezoeken

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Maart 2017 | Marokko, Marrakesh

Gisteren hebben we (de biologen) een school bezocht. Om 08.45 zouden we opgehaald worden echter stond de chauffeur om 07.30 al klaar. Hij is toen ergens koffie gaan drinken en om 08.30 zijn we gegaan. We zijn eerst naar een school gegaan waar onze Marokkaanse  begeleiders ons op stonden te wachten en daarna zijn wel doorgereden naar de school die we gingen bezoeken. Het was een hele mooie privé school. De klassen waren qua grootte vergelijkbaar met die van Nederland. Eerst gingen wel naar de kleuters de lokalen waren heel kleurrijk en er hingen overal heel veel frutsels. Daarna naar de basisschool, hier was het ook kleurrijk maar minder kleurrijk dan bij de peuters. Toen hadden we pauze. Er waren allemaal hapjes klaargezet voor ons en weer kregen thee (ik begin nu wel te wennen aan de zoete thee). Ik voelde me nog steeds niet zo lekker dus ik hoefde eigenlijk geen hapjes. Toen ze merkte dat ik nog niks gegeten had gaven ze het aan mij. Het is heel onbeleefd om te weigeren dus ik heb maar gewoon gegeten. Na de pauze gingen we naar de middelbare school we hebben een biologie les bijgewoond. Ondanks ik niet echt Frans kon was het goed te volgen. Ze vroegen of ik ook een lesje wilde geven maar omdat ik me niet zo lekker voelde heb ik dat niet gedaan 2 klasgenoten van mij wel. Na de les zijn we teruggegaan naar het hotel. In het hotel heb ik even aan het zwembad gelegen tot mijn buik ineens heel veel zeer begon te doen, toen heb ik even op bed gelegen.

Om 15.00 gingen we naar de palmerie en naar een ecologische school. We konden helaas niet de palmbomen zien maar wel een heel klein stukje van de tuin, die was geel mooi. De ecologische school was heel leuk om te bezoeken. De klassen waren heel groot ongeveer  65 leerlingen per klas en de docenten waren heel streng. De school had een eigen drinkwaterzuiveringssysteem en een eigen moestuin. De leerlingen (ongeveer 8 - 10 jaar) waren heel enthousiast. Onze Marokkaanse begeleiders waren ook mee. Op een gegeven moment vroegen ze of we even mee wilde lopen, we kregen alle 4 1 sleutelhanger en ik kreeg 2 mooie armbandjes echt heel lief van ze. Na het bezoek aan de school zijn we teruggegaan naar het hotel. Op de planning stond dat de vrouwen lekker naar de hamman gingen maar daar voelde ik me te slecht voor. Ik ben om half 8 naar bed gegaan en heb de hele tijd geslapen.

Vandaag stond een bezoek aan een school in de bergen op de planning. Echter voelde ik me zo slecht dat ik heb besloten niet mee te gaan. Ik zal jullie de details besparen maar ik moet om de 10 minuten naar de wc rennen. Ik vind het echt heel vervelend dat ik me zo voel en ik hoop dat ik me morgen weer wat beter voel. Ik heb nu al 3 dagen bijna niks kunnen eten maar ik maak gelukkig wel allemaal hele leuke dingen mee!

  • 17 Maart 2017 - 06:35

    Ruud :

    Hoi Nikki,
    Ik hoop dat het vandaag beter met je gaat. Probeer nog maar even te genieten!
    Tot morgen.
    papa

  • 23 Februari 2018 - 14:25

    Gin Nauwelaerts:

    Weet je toevallig nog wat de naam was van de schooltjes die je bezocht?

  • 01 Maart 2018 - 22:15

    Nikki:

    Hoi Gin,
    Op dit moment even niet maar ik kan het even aan een paar mensen navragen! Laat het je zo snel mogelijk weten :). Ga je ook scholen bezoeken daar?

  • 04 Maart 2018 - 23:45

    Gin Nauwelaerts:

    Hoi! Dat zou heel lief zijn moest je dat willen doen! Ik zou er idd ook graag scholen bezoeken en ben daarom nog wat aan het rondzien welke ik eventueel zou kunnen bezoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 90654

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: