Laatste dag en terugreis - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Laatste dag en terugreis - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Laatste dag en terugreis

Blijf op de hoogte en volg Nikki

18 Maart 2017 | Marokko, Marrakesh

Gisteren hadden we een vrije dag. Ik wilde eerst naar de watervallen maar mijn buik was het daar niet mee eens. Daarom ben ik naar de tuinen van Yves Saint-Laurent gegaan. De tuinen waren prachtig en ik ben echt heel blij dat ik er naar toe gegaan ben. Bij de tuinen zat ook een Berber museum dat was heel interessant en heel gaaf om te bezoeken. Helaas mocht je geen foto's maken. Na de prachtige tuin en het interessante museum zijn we naar de nieuwe stad gegaan. In een supermarkt wilde ik thee halen. De thee kostte 12 dirham (1.20) ik betaalde met 100 dirham (10.00) omdat ik niet kleiner had. De vrouw achter de kassa keek mij ontzettend raar aan en gebaarde dat dit niet kon en toen legde ze mijn thee weg en ging ze verder met de mensen achter mij. Dus ik had geen thee. Heel bijzonder.

Na het gekke thee accident hebben we bij de pitapita gegeten. Een mede student was er zo enthousiast over dat we het maar even geprobeerd ik had een vegetarische en hij smaakte heerlijk (al kon ik hem niet helemaal op). Daarna heb ik flink de toerist uitgehangen en mijn overige dirhams uitgegeven.

Op de markt waren slangen bezweerders en mensen met apen. Heel sneu om te zien. Gelukkig waren er ook leuke dingen op de markt.  We zijn de soeks in geweest echt super leuk om te zien! Overdekt met rieten daken en overal kleuren en winkeltjes en spulletjes geweldig!

In de avond uit eten geweest en daarna even in het hotel gezeten. Mijn koffer is gepakt en de reis naar huis kan beginnen!

  • 18 Maart 2017 - 08:41

    Edwin:

    Klinkt leuk allemaal ! Goede reis terug en veilig thuiskomen !

  • 18 Maart 2017 - 08:42

    Myra:

    Wat gek van de thee zeg!! Wauw haha!! Moetje thuis maar extra veel thee halen! Een hele goede terugreis!!! En tot wtraks @ schiphol!!
    Doeeegg!!
    Xxxxxx

  • 18 Maart 2017 - 10:15

    Ruud:

    Goede terugreis en tot vanavond!

  • 24 April 2017 - 16:53

    Niels:

    Goede terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 90661

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: