Endangered species & moholoholo - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Endangered species & moholoholo - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Endangered species & moholoholo

Blijf op de hoogte en volg Nikki

19 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Gisteravond waren we van plan buiten te slapen. Het onweerde en het regende als een gek. Toen we net van plan waren om naar binnen te gaan toen klaarde het een beetje op. Zijn we toch buiten gaan slapen. Heerlijl geslapen. In de ochtend hebben we een bushwalk gedaan we hebben wat gnoes en impala's gezien verder niks. Alles was nat en het weer was niet zo heel erg lekker. Het water was ontzettend gestegen. Daarna zijn we naar endangered species geweest. Daar zitten bedrijgde diersoorten. Cheetahs, wild dogs, rhino, leeuwen en gieren. Was heel erg gaaf om te zien. De dieren worden gefokt en weer uitgezet In het wild. Het rehabilitatie centrum was een ander verhaal. Daar zitten dieren die door mensen zijn gehouden als huisdier, wat niet kon want ja een luipaard als huisdier is niet ideaal. Naar het dier raakt aan mensen gewend dus kan niet meer uitgezet worden. Deze dieren houden ze in het centrum. Mensen kunnen komen en kijken naar de dieren ook worden er lessen gegeven. Maar er zitten ook dieren die gewond zijn geraakt die zijn aangereden of in vast gezeten hebben of wat dan ook. Deze dieren worden behandeld en weer terug gezet in het wild. Het was heel erg gaaf om te zien hoe het centrum te werk gaat. In de middag hebben we pannenkoeken gegeten was super lekker! Ik heb een bananen caramel pannenkoek op was heeeerlijk! Ook hebben we de op een na grootste boom gezien die in Zuid Afrika staat heel erg mooi. Hij was alleen al wel 2 keer ongevallen maar hij leeft nog steeds en groeit nog steeds. Gisteravond gingen we heel vroeg naar bed toe. We moesten vandaag om 5 uur op... maar dat lezen jullie morgen in mijn andere verslag!

• 19 Maart 2014 - 11:03

Lex:

He liefste

Fijn dat je het zo leuk hebt maak er nog wat moois van
    Leuke verslagen heel veel plezier nog

Xxxxxxxx mij

• 19 Maart 2014 - 11:16

Inge(mama):

Hoi Nikki,

Wie neemt er nou een luipaard als huisdier?
    Dat lijkt me inderdaad niet zo prettig, ook niet voor het dier.
    Wel goed dat ze opgevangen worden, in feite kun je die dieren hun vrijheid nooit meer terug geven.

Veel plezier nog!

groetjes Inge.

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013