Eerste impressie - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Eerste impressie - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Eerste impressie

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 Maart 2017 | Marokko, Marrakesh

Gisteravond kwamen we aan in Marroko. De reis verliep (op 25 minuten vertraging na) goed. Daarna moesten we nog door de douane van Marrakech. Het eerste wat opviel was de heerlijke temperatuur (30+). Het 2e wat opviel waren 2 enorme rijen en maar 3 balies per rij open. In totaal hebben we meer dan een uur gewacht. Toen gingen we naar de bus die ons naar het hotel zou brengen. Van te voren werden we al gewaarschuwd dat we goed op onze bagage moesten letten
Gelukkig heb ik nergens last van gehad. Eenmaal bij het hotel aangekomen kregen we kamers toegewezen ik lig met Elle op de kamer, super gezellig! Helaas hebben we geen licht in de douchen en wc maar voor de rest mogen we niet klagen. Het is jammer dat we met koud water moeten douchen maargoed dat is dan maar zo! Gister hebben we met ons allen in het hotel gegeten. We kregen allemaal kleine hapjes vooraf geen idee wat het was maar het smaakte goed. Als hoofdgerecht hadden we iets met kip, een soort draadjesvlees en couscous met groenten. Het was heerlijk! Toen zijn we nog even de stad in geweest en toen zijn wel gaan slapen. Ik heb prima geslapn voor de eerste nacht. Het ontbijt was prima maar wel apart. Raar brood met jam en ik dacht dus thee. Blijkt dat ze bier al 2 kilo suiker in de thee doen, mier en mier zoet. Bah.

Vandaag hebben we in groepjes een stadswandeling gemaakt. Wij zijn naar de joodse wijk Mellah geweest. Een hele armoedige wijk waar iedereen in hele kleine huisjes woont het viel mij op dat ze gewoon met hun scootertjes en kleine autotjes door die kleine straatjes heen crossen. De armoede was wel echt aanwezig in deze wijk. Daarna zijn we naar een heel mooi luxe dakterras gegaan waar we een prachtig uutIcht hadden over de stad! Hier hebben we een Atlas Vink gezien heel leuk! Daarna zijn we doorgelopen en hebben we ergens wat gegeten. Toen naar de nieuwe stad gegaan daar was het super de luxe en maar wel heel mooi! We zijn toen door een natuur tuin terug naar het hotel gelopen.

We hadden nog wat tijd over dus toen zijn we heerlijk gaan zwennen! Heerlijk! Daarna moesten we een presentatie geven over jou gedeelte van de stad en toen waren we vrij om ergens wat te gaan eten. We zijn met een groepje naar een typisch Marokkaanse tent gegaan. Daar heb ik voor maarliefst 2.80 heerlijke kip couscous op. Heerlijk! Daarna zijn we naar het plein gegaan wat echt super druk was. We hebben onze tassen goed vast gehouden en gezorgd dat we bij elkaar bleven. Je wordt continu aangesproken door mensen die iets van je moeten dat is wel echt heel vervelend. Toen zijn we drinken gaan halen (50 cent voor vers geperate sinasappelsap) en water bij het water ben ik opgelicht ze gaven 40 dirham te weinig terug. Gelukkig had ik iemand bij me die goed Frans kon en toen kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug.

In de avond zijn we over de markt gegaan en heb ik een pet gekocht voor de wandeling voor zondag. Flink afdingen en toen mochten er de pet meenemen.

Het is hier echt prachtig maar je moet wel goed opletten!

  • 13 Maart 2017 - 07:31

    Edwin:

    Wat een leuke ervaringen Nikki ! Klinkt goed allemaal ! Nog geen aanbod gekregen om te blijven, in ruil voor veertig kamelen ? Geniet er van daar, en veel succes en plezier !

  • 13 Maart 2017 - 19:08

    Ruud:

    @Edwin: voor 40 kamelen doen wij het niet hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 90676

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: