De eerste week - Reisverslag uit Scuol, Zwitserland van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Scuol, Zwitserland van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 Mei 2017 | Zwitserland, Scuol

Zo hier zit ik dan, in de lobby van het hotel. Ik zit hier nu 11 dagen en ben al aardig gewend. Het hotel heeft echt een ontzettend mooie ligging. In een dal, tegen een berg aan. Of naja halverwege een berg is een betere omschrijving. In de eerste week heeft het veel gesneeuwd. Dat was echt heel mooi echt een winterwonderland. Mijn kamer is niet heel groot maar groot genoeg voor mij. Het uitzicht is prachtig en iedere ochtend geniet ik weer als ik uit het raam kijk (als ik mijn lenzen in heb).

De werkzaamheden in het hotel zijn goed te doen. Ik sta vaak bij het washok, beddengoed wassen, ophangen, strijken etc. Prima te doen en met een muziekje erbij leuk werk! Ik heb ook al kamers klaar moeten maken en veel moeten schoonmaken. Het eten in het hotel is echt super en ik heb helemaal niks te klagen. Het enige 'nadeel' is dat we hier nu alleen (met wat vast personeel) zijn. Dus we moeten onszelf goed kunnen vermaken, voor mij geen probleem want ik heb mijn ereader mee! (En natuurlijk een mobiel met whatsapp dus ik kan gewoon met mensen appen, bellen en facetimen super gezellig!).

Vorige week aten we in de eetzaal met een paar gasten die er toen waren, toen moest de kok koken. Deze week eten we bij een vaste medewerkster die ontzettend goed kan koken. Afgelopen dinsdag zijn we naar Italië geweest (mijn 1e keer!) en hebben we een heerlijke italiaanse pizza gegeten, heerlijk!

De omgeving hier is echt schitterend. Iedere keer als ik naar buiten kijk of buiten loop krijg ik een vakantie gevoel! Het enige nadeel is dat ik nog niet zo ver kan lopen omdat mijn knie nog niet helemaal mee wilt werken. Gisteren zijn we naar Ramosch geweest bij een medewerker thuis en daarna zijn we naar een tax free winkel in Zwitserland geweest en daarna even in een winkel in Oostenrijk.

Daarna zijn we in Vnà gedropt en terug naar het hotel gelopen via een weg die eigenlijk geen weg was (bospad gemaakt door mensen wat niet onderhouden wordt). Onderweg kwamen we een weide tegen die helemaal vol met orchideeënbladeren. Over een paar weken gaat de boel bloeien en kunnen we lekker beestjes vangen en 10000 foto's maken.

Nu ben ik vooral bezig met vogels. Ik heb besloten dat ik een vogelboekje voor het hotel ga maken. Met de vogels die hier voorkomen. Het nadeel is dat zodra ik buiten ben de vogels ineens geen zin meer hebben om wat te doen. Ik heb gelukkig al wel enkele vogels gespot en ik heb een onderzoek gevonden van de waargenomen soorten in de buurt. Ik ben dus wel even zoet!

  • 11 Mei 2017 - 19:27

    Edwin:

    Klinkt leuk allemaal Nikki ! Geniet er van daar, lekker eten en drinken, prachtig landschap en veel succes met je vogelboekje !

  • 13 Mei 2017 - 08:12

    Corinne:

    Altijd leuk om je belevenissen te lezen. Veel plezier en veel succes gr

  • 15 Mei 2017 - 14:07

    Katie:

    Beste Nikki,
    Leuk om je blog te lezen! Je ziet en doet van alles wat ook hoort bij een stage. Vergeet je het landschap als geheel en als biotoop waarin de mooie orchideeen groeien en de mooie vogels verblijven niet mee te nemen in je producten? Veel plezier en success!

    Vriendelijke groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Scuol

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 90652

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: