Werken en wandelen - Reisverslag uit Scuol, Zwitserland van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Werken en wandelen - Reisverslag uit Scuol, Zwitserland van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Werken en wandelen

Blijf op de hoogte en volg Nikki

18 Mei 2017 | Zwitserland, Scuol

Er zijn nieuwe mensen gekomen! De gemiddelde leeftijd ligt rond de 70 maar het is echt ontzettend gezellig! En wat heeft iedereen een energie zeg. Ze werken ontzettend hard, zijn super gezellig en je kan goede gesprekken met iedereen voeren. In de avonden is het ontzettend gezellig, lekker met een glaasje water (of wijn) in de stube zitten en verhalen aanhoren. Heerlijk!

Gisteren waren we vrij en het was heerlijk weer, 20 graden zonder bewolking. Een meneer die hier 1 weekje werkt stelde voor om een stuk te gaan wandelen. We hebben dus lekker met z'n 3en een stuk gewandeld. We zijn eerst naar Zuort gelopen en vanaf Zuort naar Griosch. Daarna zijn we een heel stuk omhoog geklommen. Toen kwamen we bij een andere lawine. Die behoorlijk breed was. Ons pad ging aan de overkant door. We zijn dus heel voorzichtig hierover heen gelopen. Daarna zijn we door het bos verder gelopen, het uitzicht was echt geweldig. We zijn toen naar Vnà gelopen en vanuit daar terug naar het hotel. De hele wandeling duurde (met pauzes) ongeveer 5 uurtjes. Ik heb nog steeds best last van mijn knie dus ik loop met wandelstokken. Ik dacht dat dat wel makkelijk zou zijn..... dat viel dus nog vies tegen! Al was het wel minder belastend voor mijn knie.

Ik ben begonnen met een vogel onderzoek en heb een start gemaakt met het boekje! Wat een werk, maar ik hoef me tenminste niet te vervelen! Ik was net buiten vogels spotten, vliegt er ineens een buizerd over. Alle vogels waren toen doodstil. Dus toen moest ik helaas even stoppen.

Het staat hier helemaal vol met orchideeën bladeren. Ik ben nu een orchidee aan het volgen en ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Over een paar weken is het hier een echte orchideeën zee. Ik ben echt heel erg benieuwd en kijk er nu al naar uit!

  • 18 Mei 2017 - 18:33

    Mth:

    Hey Nikki, leuk dat je nu wat meer gezelschap hebt en dat het ook nog gezellige mensen zijn. Volgens mij heb je nu wel genoeg om handen met de vogels en orchidee -en. Ik hoop dat de knie nuet teveel gaat klieren . Succes !

  • 18 Mei 2017 - 18:40

    Edwin:

    Leuk wat je allemaal meemaakt ! Flinke wandeling zeg, moet prachtig zijn daar. Je komt vast thuis met heel veel mooie foto's als aandenken ! Veel plezier en geniet er van.

  • 18 Mei 2017 - 20:12

    Inge:

    Je verveelt je nog niet lees ik. Heel veel werkplezier en geniet ervan.

  • 19 Mei 2017 - 05:13

    Jacques:

    Hoi Nikky
    Lijkt me geweldig om door de bergen te kuieren.
    Suc7 en groetjes

    Jacques

  • 19 Mei 2017 - 16:29

    Ruud:

    Dus je kunt het nog wel even volhouden?? Hier is het erg rustig (haha.......). Hoe gaat het volgen van de orchidee? Kun je 'm wel bijhouden? Hopelijk gaat ie niet te hard...................
    Welke vogels zie je daar die niet bij ons rondvliegen (de zgn. vreemde vogels)?
    Zo, drink verder mijn biertje op en ga genieten van een hele week vakantie.
    gr. papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Scuol

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 90688

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: