Voorbereidingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Nikki

23 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Over goed 10 weken is het dan zo ver. Dan gaat de reis naar Zuid-Afrika beginnen! Het vliegticket is al lang binnen! We vliegen naar Londen en vanuit Londen naar Johannesburg. Dan gaat het pas echt beginnen!

Een paar klasgenoten hebben als onderneming een reis naar Z-Afrika georganiseerd. Er konden 10 mensen mee. Ik dacht laat ik eens gek doen en me opgeven! Gelukkig werd ik uitgeloot (en had ik genoeg geld om te reis te betalen). We gaan met 9 personen. Er gaat natuurlijk ook een docent mee ter begeleiding. De verblijven daar zijn allemaal super luxe en er is zelfs een zwembad bij!

Ook ben ik al druk bezig met de voorbereidingen. Je moet erg veel inentingen halen, hepatitis a+b, rabiës en DTP. De eerste 2 moeten in 3 keer gezet worden. Daar ben je dus al lekker druk mee. Daarnaast moet je ook nog aan malaria pillen zien te komen, we gaan immers de Kalahari woestijn in. De kans dat je malaria krijgt is niet zo heel groot, maar voorkomen is beter dan genezen! Verder moet je ook nog voor een paspoort zorgen anders kom je de grens niet over!

Dus we zijn allemaal al lekker druk met de voorbereidingen voor de reis!
Dan over een week of 8 beginnen met de koffer in pakken, kleren sorteren en de spullen die ik mee wil nemen alvast opschrijven!

Mijn camera neem ik zeker mee met ongeveer 10 geheugenkaartjes zodat ik zeker weet dat ik voldoende foto's kan maken :D.

Want dit is een reis die niet vaker dan een keer voor gaat komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 90694

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: