Wandelen naar Mojacár - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Wandelen naar Mojacár - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Wandelen naar Mojacár

Blijf op de hoogte en volg Nikki

03 April 2013 | Spanje, Los Gallardos

Vandaag waren we vrij. Dus konden we lekker uit slapen! Ik was alleen om half 8 al wel wakker omdat er vandaag honden op transport gingen. Gelukkig sliep ik snel weer :D. Om half 11 kwam Teuntje me wakker maken met de mededeling dat we om 12 uur naar de bergen gebracht werden. We zijn vanuit de bergen (Turre) naar Mojacár gelopen. Dat is 5,5 km met de auto over de snelweg. Door de bergen was het best vermoeiend maar wel erg mooi, we konden de zee zelfs zien! Toen kwamen we langs een mandarijnen/sinasappels kwekerij en hebben we 16 mandarijnen/sinasappels gejat, waren erg lekker heel erg zoet! Eenmaal aangekomen in Mojacár zijn we het eerste beste cafe wat we konden vinden ingedoken om even wat te drinken. Alle cafeetjes hadden daar namen waar wij zaten heette Irene. In Mojár hebben we nog een lekker broodje gegeten, waar we chips bij kregen? Super vaag maar wel lekker haha. De terug weg ging helaas minder soepel. We hadden echt geen zin om terug door de bergen te gaan dus zijn we langs de snelweg/autoweg ding iets gelopen. Heel gezellig! We hebben in totaal ongeveer 8 uur gelopen dus we waren allemaal blij dat we weer 'thuis' waren.

  • 03 April 2013 - 21:09

    Marijke:

    haha ik kan wel begrijpen dat je dat helemaal doodop bent als je eenmaal 'thuis' bent. Maar dit doe je vast niet vaak, wandelen in de bergen in Spanje met een heerlijk zonnetje erbij, toch? wel weer lekker dat je een vrije dag hebt. kun je fftjes lekker 'uitrusten' (wat jullie ook echt hebben gedaan haha ;) ) van wat er nu al allemaal is gebeurd. Zomaar sinaasappels stelen haha? merkten ze dat niet haha?

    verder wens ik je nog super weken in spanje en hopen dat het nog zeker super weer blijft daar :). hier mag dat zonnetje ook wel eens komen.

    xxxxxxxxx marijke

  • 03 April 2013 - 21:59

    Inge(mama):

    Hoi Nikki,

    het is niet slim om in Spanje langs een autoweg te lopen omdat langs die wegen veel ongelukken voorkomen, dus loop voortaan maar door de bergen terug!!
    En je mag niets stelen, ook niet als het lekkere manderijnen zijn!!

    groetjes!

  • 04 April 2013 - 07:21

    Papa:

    Hallo Nikki,
    Leuk dat je daar ook de omgeving gaat verkennen. Wij hebben alleen de Elterberg, is ook wel leuk hoor!
    Als je nu echt wilt "uitrusten" laten jullie je op de volgende vrije dag toch afzetten bij zee? Er zullen daar ook wel taxi's rijden, zodat je niet terug hoeft te lopen. Alhoewel lopen natuurlijk wel gezonder is (tenmiste als je niet over/langs een autoweg loopt!!!)
    Maar eeeehhhhh................ thuis hoef je nooit geen sinaasappels of mandarijnen, ook niet als ze uit Spanje komen..........????
    Nog heel veel plezier en de groeten aan Teuntje en Tessa

  • 05 April 2013 - 10:00

    Andrea:

    Hoi Nikki!~

    Genoeg wijze raad :) ( waar ik me overigens wel helemaal bij aansluit!) We zien je wel graag in volle glorie terug!
    Eigenlijk ben ik wel een klein beetje jaloers! Klinkt allemaal erg leuk daar! En....fruit uit eigen land is altijd lekkerder dan thuis, toch?! Wij hebben in Duitsland eens wat appels van de boom gehaald. (dat zeg ik heel netjes toch?) Heel veel moeite voor gedaan en trots dat we waren! Bij de tent pas durven opeten....(dat dan weer wel!) Oh, en die appels waren zuur!!! bah! Hadden wij weer!
    Geniet daar maar lekker verder in de zon. Doen wij hier ook, alleen dan zonder zon en in de kou!
    Groetjes!!

  • 08 April 2013 - 00:13

    Caminofrans:

    Ik ben ruim een jaar geleden van Saint Jean Pied de Port naar Santiago en daarna via Muxia en Finisterra weer terug naar Santiago gelopen.
    Op: caminofrans.waarbenjij.nu kun je mijn voorbereidingen en mijn tocht terug vinden. Misschien heb je er wat aan. Via mijn profiel naar Camino 2012 Frans . Mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd mailen. Ik ben een zeer ervaren pelgrim, ik loop ieder jaar tenminste 4000 km!
    Ben inmiddels begonnen aan de voorbereidingen voor mijn tweede camino de Camino Portugues, vanaf Porto. Dit vanwege de vele blaren die ik vorig jaar had op de CF.
    Heel veel plezier met je heel goede tocht .
    Buen Camino Caminofrans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Los Gallardos

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 90715

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: