Lopen naar Cabrera - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Lopen naar Cabrera - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Lopen naar Cabrera

Blijf op de hoogte en volg Nikki

06 Mei 2013 | Spanje, Los Gallardos

Zaterdag waren we vrij dus hebben Teuntje en ik besloten om naar Cabrera te wandelen. Cabrera is een stadje midden in de bergen. Het is een arabische stadje wat volgens een Spaanse vrouw hier heel erg leuk moest zijn. Het was alleen wel erg ver lopen maar dat hadden we er graag voor over. We zijn om 1 uur vertrokken. Daarvoor hebben we 3 broodjes gegeten en ik had een appel mee voor onderweg, in Cabrera gingen we wel ergens een broodje halen ofzo. Het was erg warm maar we hadden genoeg water mee.

Toen we eenmaal op weg gingen kwamen we erachter dat het toch best nog wel een eind wandelen was. Onderweg zijn we geiten tegen gekomen, spinnen, hagedissen, zwerfhonden, mensen, huizen, auto's en andere vage insecten. Eenmaal aangekomen in het stadje zijn we eerst even wat gaan drinken bij een restaurant. Daarna zijn we het stadje in gegaan om erachter te komen dat er werkelijk helemaal niks te doen was. Het is een erg mooi stadje maar er was helemaal niks. Er zaten 2 restaurant's en 1 kroeg. Een restaurant was open de rest dicht. Het restaurant was open was was een super luxe restaurant waar we niks gehaald hebben omdat we niet echt zin in geroosterde slakken hadden.

Toen was het onderhand 5 uur, we hadden echt honger maargoed. Op de terug weg hebben we iedere auto die voorbij kwam vervloekt omdat hij niet stopte (niet dat we er dan in gingen zitten maar toch). Eenmaal aangekomen in Turre zijn we naar de Tapas bar gegaan, lekker tapas gegeten (ze hadden 1 omelet, dopert, aardappel ding wat ons wel lekker leek), daarna zijn we naar de supermarkt gegaan een stokbrood gehaald en terug naar huis gelopen.

We kwamen rond een uur of 6-7 weer aan in de caravan. We hebben ongeveer 30km gelopen om er achter te komen dat het stadje geen zak aan was! Maar het was wel mooi en we hebben alletwee mooie foto's gemaakt!

• 08 Mei 2013 - 13:05

Papa:

Ik kan Cabrera nergens vinden op de kaart. Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat het welliswaar een klein stadje is, maar toch groot genoeg om op de kaart terug te moeten kunnen vinden! Maar helaas (ik zie wel Carboneras, maar dat ligt verder weg en aan de zee)
    Ik vind het wel dapper van jullie dat jullie dat hele eind zijn gaan lopen en geroosterde slakken schijnen heel lekker te zijn! Ik zou nog een keer terug lopen om te gaan proeven...............

Verslag uit: Spanje, Los Gallardos

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013