Transport - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Transport - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Transport

Blijf op de hoogte en volg Nikki

01 Mei 2013 | Spanje, Los Gallardos

Vandaag waren we vrij. We moesten alleen in de ochtend met het transport helpen. Er gingen 26 honden naar Nederland en Duitsland. Bijna alle pups en 2 volwassen honden gingen weg. Ik heb erg veel met de pups gewerkt en vond het wel even lastig om ze in de transport wagen te doen. Maar je weet dat het voor de hond het beste is! Dat ze eindelijk naar een huisje gaan. Er zaten ook veel pups in Fosterhomes (bij iemand thuis). Die mensen hadden soms wel 4 maanden zon hondje in huis. Die hadden het ook best zwaar.

In de middag zijn Teuntje en ik naar de 'hagedissen' plek gegaan. Is ongeveer 4 km lopen en daar zitten veel hagedissen. De vorige keer hebben we 2 hele grote gezien dit keer helaas niet, naja, we hebben er een gezien maar die was dood. Ook hebben we (zoals de vorige keer) heel veel schedels en botten van geiten gezien. Als er hier een geit dood gaat doen ze er niks aan. Dan gaat hij dus gewoon dood en rot hij weg.

Ook zijn we een soort put/tunnel achtig iets tegen gekomen was erg donker maar wel grappig om te zien.

Verder is het hier nog steeds heel erg leuk, lekker weer, erg warm, veel water drinken (of ranja) en veel fruit eten! Ik lust nu zelfs sinaasappels!

In de HB waar ik tot nu toe het meeste sta zitten nu dus nieuwe honden aangezien bijna alle pups weg zijn. In het eerste hok zitten de H-pups, die hebben Tessa en ik bij de poort gevonden, in een doos. Ze zijn ongeveer 5-6 weken geschat. Die zaten eerst in de vet-clinic in een bench maar dat was echt te klein voor 4 pups.

In het hok ernaast zitten Taj en Mahal. Die heb ik ook aan het hek gevonden Zijn soort herder achtige kruisingen iets. Die zijn ongeveer 12 weken geschat.

Daarnaast zitten 2 honden van de mensen die de transport naar Nederland en Duitsland brengen. Die zijn als het goed is over 4 dagen weer terug. Dat zijn 2 grote Ierse wolfshond achtige honden.

Daarnaast zitten Daiva, Pria en Elio de 3 pups die achter gebleven zijn.

En in het laatste hok Lilly.

Dus er is weer werk zat in de HB!

Vandaag was het trouwens weer eens lekker weer. Het heeft hier 3 dagen gestort regent en dan is het ook echt meteen gedaan met het lekkere weer. Je bent dan binnen 10 min helemaal doorweekt. Maar het werk moet natuurlijk wel doorgaan. Buiten is het een en al modderzooi, de honden willen er niet uit maar moeten toch (er zijn natuurlijk wat uitzonderingen die 3 dagen lang in de regen staan...)

Het enige voordeel van de regen is dat het goed is voor de planten, verder mag het van mij lekker weg blijven. Ik vind 30 graden prima!
Al was het vandaag wel erg warm. Ben natuurlijk meteen verbrand op mijn benen (en ja heb ze ingesmeerd).

Dus vandaag in de ochtend om half 9 op om te helpen met transport. Daarna tot 2 uur met Teun weg geweest. Daarna tot 4 uur in de zon gelegen (tussendoor wel even gegeten, Tonijn met soep heerlijk!) na 4 uur even bij HB gekeken naar de nieuwe honden, daarna met Tessa en Teun een film gekeken. Daarna tot de conclusie gekomen dat Teun een spin (we hebben hem niet gezien) op haar schouder had, hele huisje uitgeruimd niks kunnen vinden (en natuurlijk flink lopen schreeuwen). Daarna wat gegeten (Pasta) tussendoor nog even mijn kamer opgeruimd en nu zitten we in het kantoor te kijken welke films we nog willen zien!


  • 01 Mei 2013 - 22:43

    Inge (mams):

    Hoi Nikki,

    Ik zou 30 graden ook heel fijn vinden, maar het is hier nog steeds een koude oosten wind.
    In de zon uit de wind is het heerlijk, ongeveer 18 graden.
    Maar ik heb de hele dag gewerkt, dus niets van de zon gemerkt.
    Wel een goed gevoel dat de pups een normaal huis krijgen, het is volgens mij ook niet de bedoeling dat ze lang bij jullie blijven.
    Met hoeveel mensen zitten jullie daar?

    groetjes mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Los Gallardos

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 90715

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: