Quarantaine - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Quarantaine - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Quarantaine

Blijf op de hoogte en volg Nikki

22 April 2013 | Spanje, Los Gallardos

Ik heb zaterdag voor het eerst bij Quarantaine gestaan. Samen met Teuntje. In de quarantaine zitten de honden die pas binnen gekomen zijn. Toen ik er stond zat heel de quarantaine vol. De pups die in de plastic zak gedumpt zijn zaten er, en donderdag zijn er nog 2 pups bij de poort gedumpt waarvan een een abces had. Vrijdag werd ik door Tessa wakker gemaakt met de mededeling dat er 3 dozen voor de poort stonden. Zijn we gaan kijken zaten er 5 kleine zwarte bolletjes in. Nog meer pups. De quarantaine zit dus helemaal vol. En de pups die maken er echt een bende van. Bij de Soja pups (de pups in de plastic zak) moet je zon lange blauwe jas met handschoenen aan. Ze hebben een huidaandoening die heel erg besmettelijk is. Verder zien ze er heel erg onverzorgd uit, hele dikke buikjes die opgezet zijn door de wormen en ze hebben bijna geen haar. Het zijn jachthonden pups (Duitse staande/Spaniel achtige). Doordat ze 'ziek' zijn moeten ze met speciale shampoo gewassen worden. Echt een gedoe om de pups te wassen! Dat moet om de dag gedaan worden..

Vandaag zijn we lekker vrij. Heerlijk uitslapen! We hebben vannacht een film gekeken met de nieuwe stagiaires. Was heel gezellig. Maar wel laat geworden, was blij dat ik lekker kon uitslapen. Toen ik net wakker was kwam iemand naar mij toe met de vraag, jij kan toch Duits? Stonden er weer twee Duitsers aan de poort met een hond. Weer in het Duits gepraat, Engels vertaald en Nederlands gedacht. Dat is echt ontzettend raar. Daarna zijn Teun, Tessa en ik naar Turre gelopen. Lekker wat gedronken, tapas gegeten boodschappen gedaan (Duur Land!) en weer terug gelopen.

Verder is er vandaag niet echt heel erg veel gebeurd. Het weer is alleen ontzettend slecht, rond de 20 graden met veel regen.

  • 23 April 2013 - 07:06

    Papa:

    Ha die Nikki,

    Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is al die regen, maar jullie zijn ook wel een beetje verwend met het weer daar! Je moet maar denken, voor de natuur is het goed én na regen komt altijd weer zonneschijn. Je schrijft dat er nieuwe stagiaires zijn? Komen die ook uit Nederland? Met hoeveel stagiaires zijn jullie daar nu eigenlijk?
    Eten jullie ook wel eens wat anders dan tapas, heb je niet eens zin in een lekker bord boerenkoolstampot met worst? Of witlof met ham en kaas uit de oven?
    Volgens mij hebben jullie het daar zo slecht nog niet.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier.

    Groetjes papa

  • 27 April 2013 - 19:57

    Oma:

    Hoi Nikki,

    Ik ben jaloers op het mooie weer, hier is het nog steeds koud.
    Is het in Spanje ook zo benauwd als het warm is?
    Wat doen jullie met de honden die weer beter zijn, worden die verkocht of zo?
    En hoeveel honden zitten er totaal?
    En hoeveel stagaires zijn er, en blijven die allemaal zo lang als jullie?
    Wat een boel vragen he, maar ik heb je al heel lang niet gesproken, dus zijn er veel dingen die ik graag wil weten.

    groetjes oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Los Gallardos

Nikki

Ik ben gek op reizen. De wereld verkennen en andere culturen en natuur bewonderen! Voel je vrij om mijn verslagen te lezen en om reacties te plaatsen! (Als je niks positiefs te zeggen hebt dan hoef je geen reactie te plaatsen!). Als je vragen of tips hebt voel je vrij om contact op te nemen :)

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 90715

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 17 Juni 2017

Zwitserland

10 Maart 2017 - 18 Maart 2017

Marrakech

11 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Zuid-Afrika

27 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Reis naar Spanje

Landen bezocht: