Wandelen door de omgeving - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Wandelen door de omgeving - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Wandelen door de omgeving

Blijf op de hoogte en volg Nikki

17 April 2013 | Spanje, Los Gallardos

Vandaag hadden/hebben we een vrije dag. De dag begon al lekker. Er waren 6 pups in een plastic zak gedumpt bij het water. De pups zien er uit als een soort Duitse staande achtige jachthonden. Ze worden ongeveer op 4-5 weken geschat en zitten heel slecht in de vacht. De hele conditie is slecht. Hopen dat ze het redden! Teuntje en ik zijn ruim een uur bezig geweest om de omgeving door te zoeken om te kijken of er nog andere pups zaten, hebben niks kunnen vinden. Daarna zijn Teun en ik naar Turre gelopen. Onderweg hebben we foto's gemaakt! Toen we in Turre kwamen (of eigenlijk op de weg naar Turre kwamen) rende er een schildpad weg die vervolgens midden op de weg stil ging staan. Er kwam een auto aanscheuren dus hebben we de schildpad opgepakt en 'gered'. Eenmaal aangekomen in Turre zijn we naar de eerste beste bar gegaan die we konden vinden en hebben we wat gedronken. Daarna nog naar een tapas restaurant achtig iets gegaan, was erg lekker. Op de terug weg besloten we om een andere route dan normaal te nemen. Een of ander boeren landweggetje. Was een hele mooie route. Toen we aan het lopen waren hoorde Teuntje schapen/geiten bellen. Er kwam een hele grote kudde aan, Teun heeft wat foto's gemaakt. Was erg mooi om te zien. De herder gebaarde dat we wel dichterbij mochten komen. Toen we aan de herder vroegen hoeveel schapen/geiten hij had kwamen we erachter dat hij helemaal geen Engels kon. Dus ik heb in mijn geweldige Nederlands/Engels/Duits/Spaans gevraagd/gebaart hoeveel hij er had. Hij zei 500. Toen hebben we gedag gezegd en zijn we weer verder gegaan. Daarna kwam er een Spanjaard voorbij gereden die zei/gebaarde of we een lift wouden of dat we wel verder liepen. We hebben hem bedankt en zeiden dat we verder gingen lopen zodat we mooie foto's konden maken. Eenmaal verder gelopen kwamen we bij een verlaten huis/ruine idee. Er lag een hond/mens? iets in. We zijn er maar snel voorbij gelopen. Eenmaal aangekomen bij The Shelter kregen we te horen dat er net een vrouw was geweest die had gezien dat er 5 pups in een zak waren gedumpt. Ze hebben die vouw naar de dierenarts gestuurd, die weet er wel raad mee. De hele quarantaine zit namelijk vol. En de pups waren veel te jong ze werden op 2-3 weken geschat. Ik snap niet dat mensen zomaar pups kunnen dumpen hier.

• 19 April 2013 - 07:53

Mama:

Hoi Nikki,

Je maakt wel van alles mee daar! Leven de pups nog? twee drie weken lijkt me erg jong zonder
    moeder. Hier is het weer steeds iets beter, maar de wind is nog steeds erg koud, en erg hard.
    Niet fijn dus!de honden vinden het wel fijn, ze liggen als het even kan in de zon.

groetjes aan jullie allemaal,

• 19 April 2013 - 09:06

Andrea:

Hoi Nikki,

Je maakt wel wat mee daar! Hoe mensen zo wreed kunnen zijn....
    Hoe is het verder met je? Hier gaat alles zo zijn gewone gangetje!
    Ik heb net de kippen even tot de orde geroepen, Zijn de kinderen stil (naar school), beginnen de kippen herrie te schoppen! Lekker dan!
    Leuk om je verslagen te lezen!! Goed weekend!
    Groetjes,