Hond aan het hek en vrije middag - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Hond aan het hek en vrije middag - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Hond aan het hek en vrije middag

Blijf op de hoogte en volg Nikki

02 April 2013 | Spanje, Los Gallardos

Gisteravond waren we van plan om een stuk te wandelen. Er was een auto die continu heel langzaam voorbij kwam rijden. Op de heuvel stond hij lang stil en reed toen weer weg. Toen we bij het hek aankwamen zat er een klein hondje vastgebonden in een vuilniszak (ook over haar hoofd maar die had ze er afgehaald). Vermoedelijk om in dood te koken de volgende dag.... De hond was erg bang. De auto kwam terug wat erg dom was (konen we zijn nummerbord opschrijven) Eenmaal aangekomen bij the shelter moest de plastic zak eraf worden gehaald, maar de hond was heel erg bang dus we moesten heel voorzichtig zijn. Toen kwam Andriss eraan (die Spanjaard) en hebben we in het gebrekkig spaans verteld dat we een hond gevonden hadden. Toen kwam er een vriend van hem bij staan. Gingen ze mensen bellen gaven ze mij de telefoon een of andere Spaans/frans pratend persoon die een beetje engels kon ging tegen mij aan praten ik snapte er niks van.. Volgens mij heb ik gezegd dat wij de hond hebben vastgezet aan het hek maargoed... Daarna zei die kerel dat we de hond over 20 minuten moesten bleken? Verkeerd verstaan denk ik! Teuntje en ik lagen helemaal strak en Andriss en zijn vriend keken ons heel dom aan. Daarna hebben we na 20 duizend keer het woord manjana (morgen) herhaald te hebben, de hond in een kennel gedaan. Vanochtend is Fuxia (gevonden hond) ontsnapt en heeft de hele ochtend over het terrein gerend, we konden haar niet vangen dan haalde ze uit. Uiteindelijk kalmerings tabletten gegeven en toch gevangen.

In de middag waren we vrij dus besloten we naar Turre (stadje in de buurt) te lopen we moesten sowiso nog boodschappen doen. We zijn op een heuvel gaan staan en gekeken hoe we het beste konden lopen. We konden niet echt een weg vinden dus we zijn door allemaal weilanden gebanjerd. Met allemaal leuke distels en planten. Na ongeveer 1,5 uur (moest binnen 3kwartier te lopen zijn) zijn we aangekomen. Meteen de winkel in gegaan en daarna een leuk terrasje opgezocht. De mensen in de auto's hingen uit de auto om ons beter te kunnen bekijken erg gezellig. De terug weg ging gelukkig een stuk makkelijker toen hebben we de 'normale' weg wel gevonden! In de avond zijn Teuntje en ik nog even wezen wandelen. Het leek enorm op de dessert van burgers zoo waar we waren. En we waren helemaal niet verdwaald ofzo! Op een gegeven moment kwamen we een pad tegen (de paden verdwijnen altijd in hiero heel erg leuk... stoppen ze gewoon opeens) waar we in gingen. Die natuurlijk ook doodliep maargoed. Toen zijn we door een 'distel' landschap gelopen. In de verte zagen we een geiten herder zag er erg leuk uit. Wij moesten ook die kant op dus zijn we wat dichterbij gekomen. Toen dachten we dat we een paadje in moesten (we waren op dat punt al een half uur de weg aan het zoeken). We gingen dus dat paadje in maar dat mocht blijkbaar niet. Die herder begon te schreeuwen en te gebaren enzo.. in het Spaans natuurlijk we snapte er niks van... toen zijn we maar door zijn olijven plantage ding terug gelopen. Heel gezellig zon dag!

• 02 April 2013 - 21:08

Paul Berkel:

Hoi Nikki ,

Leuke verslagen, wij blijven jou op deze manier volgen.
    Ik vind het knap van jou dat jij dit allemaal toch maar doet.
    Veel plezier en geniet hier van.

Groeten Paul

• 02 April 2013 - 21:19

Edwin:

Strange peoples from the Netherlands . . . jullie zijn een bezienswaardigheid daar ! Zielig van die hond hoor, om hem vast te binden met een zak over z'n kop, ze moesten het zelfde doen met de eigenaar. Leuk dat jullie al goed bekend zijn (ahum) in de buurt. Succes daar !