Eerste werkdag! - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu Eerste werkdag! - Reisverslag uit Los Gallardos, Spanje van Nikki Berkel - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

28 Maart 2013 | Spanje, Los Gallardos

Vannacht heel erg slecht geslapen de honden bleven maar blaffen. Werd er gek van. Uiteindelijk maar om 7 uur opgestaan. Na het ontbijt zijn we om 9 uur begonnen met werken. We moesten verzamelen 'het hoofdkwartier'. Ik stond samen met Stefanie (een ander stagiaire) ingedeeld bij HB (hunters block). Stefanie komt uit Duitsland. Maar we hebben Engels gepraat. We zijn begonnen met de honden eten te geven. In kennel 2 zat de 'gang' van Klaus, daar zitten 5 kleine chihuahua achtige honden die ongeveer tussen de 0-2 jaar waren. In de kennel er naast zat de Angus 'gang'. Daar zitten 4 pups. 3 herders en een andere. In kennel 4 zat Hoover een herder kruising. In kennel 5 zaten de Daiva 'gang'. Ook pups (5) stuks. En in de laatste kennel (6) zat Lilly een collie kruising. We zijn begonnen met het voeren van de honden. Daarna de verblijven schoongemaakt, honden medicatie gegeven en natuurlijk met ze geknuffeld! Mijn handen en armen zitten helemaal onder de krassen door de pups. Ook is het best vervelend lopen met 5 pups die aan je broek hangen... In de Siësta mochten 'onze' honden naar buiten. Per hond (of gang) 30 min. Dan mogen ze over het terrein heen rennen. Vinden ze helemaal geweldig. Het is alleen lastig om alle pups weer te vangen. Daarna hebben de honden nog een keer eten gekregen en hebben we de verblijven weer schoongemaakt. Daarna zijn de honden nog een keer naar buiten geweest. Toen was het onderhand al half 7 en waren we klaar met werken.

• 28 Maart 2013 - 21:32

Corinne:

Hoi Nikki,

Fijn dat je het leuk heb daar. wat leuk zeg dat je met puppies kan werken. wel veel werk denk ik.
    en wat een luxe om pas om 9 uur te mogen beginnen.

geniet van je tijd, en van het weer. hier is het nog steeds koud. niets aan allemaal.
    We denken aan jou.
    groetjes en tot de volgende bericht
    Coirinne

• 28 Maart 2013 - 22:23

Inge:

Hoi Nikki,

Ik zou oordoppen kopen, als je goede hebt werkt dat best goed, ik gebruik ze altijd op de camping.
    Leuk al die pups, hoezo mogen die tijdens de siesta naar buiten, die geld dus niet voor jullie?
    Rocco heeft vandaag met een soort buldog pup gespeelt, was heel leuk, hij vond het maar een raar
    iets. Je merkt dat hij nu pas met andere honden contact zoekt, hij snuffelt een beetje, en blijft op een afstand.
    Maar het is natuurlijk beter dan grommen en grauwen, dus hij gaat vooruit!!

groetjes mama.

• 29 Maart 2013 - 14:06

Oma:

hoi Nikki,

Je reisverslagen gelezen, vond ze heel leuk.
    Puppies zijn erg lief, maar hebben hele scherpe nageltjes en tandkjes.
    Het is hier nog steeds erg koud, met Pasen verwachten ze 4 grsden vorst,
    dus jij zit gebakken met die 25 graden!!

Groetjes
    Opa & Oma

• 29 Maart 2013 - 18:00

Sandra:

hey Nikki!!
    fijn dat het goed gaat in Spanje
    ik ben jaloers op het mooie weer daar
    tot over 2 maanden
    en groetjes Sandra